Enamik kortermajade elanikke ei ole tänapäeval kursis sellega, kes vastutab nende majaümbruse ja trepikodade korrashoiu eest. Ometi algab heaolutunne ja rõõm kenast kodust juba väljaspool isiklikku koduust. Halduritele on praktikast tuttavad juhtumid, kus klient vahetab haldusfirmat ainuüksi koristusteenuse puudulikkuse tõttu. Kuidas tagada puhtus ja korrashoid, täpsustab DTZ Kinnisvaraeksperdi haldur Georg Lassur.

Millised võimalused on korteriühistul maja ja selle ümbruse korrashoiuks?

Laias laastus võib öelda, et võimalusi on kolm: kas palgata koristaja otse, tellida täisteenus klassikaliselt “kõik ühes” haldus/hooldusfirmalt või sõlmida leping halduskonsultatsioonifirmaga Enamasti kasutatakse teist võimalust ja jäetakse korrashoid “kõik ühes” firma vastutusalasse, kuid sellise teenuse puuduseks võib olla madal kvaliteet. Hooldusfirma on sunnitud püsipalgal pidama tervet hulka inimesi koristajatest remondimeesteni, kelle puhul ei saa kulude kokkuhoiu tõttu tihtipeale lubada nõutavat kvalifikatsiooni. Kolmas variant, nagu DTZ Kinnisvaraekspert seda pakub, on halduskonsultatsioonifirma, kes lahendab kõiki probleeme vastavalt nende spetsiifikale, võtab iga konkreetse töölõigu lahendamiseks hinnapakkumised spetsialistidelt, kooskõlastab need ühistuga ning tellib vastava eksperdi. See on kõige turvalisem variant, sest materjalid ja tehnoloogia muutuvad iga päevaga ning täna võivad vastava ettevalmistuseta töötajad teha rohkem kahju kui kasu. Professionaalsed koristusteenuseid pakkuvad firmad tagavad oma inimestele vajaliku väljaõppe ja õiged töövahendid. Valede puhastusvahendite kasutamise puhul on pindade taastamine kordades kallim kui õige hooldus.
Mida tähendab koristusteenuse kvaliteet? 
Meil on esinenud juhtumeid, kus klient vahetab haldusfirmat tõepoolest ainult koristusteenuse tõttu, sest see on esimene asi, mis hakkab silma ja muudab inimese enesetunde vastavalt heaks või halvaks, kui ta koju saabub. Kui trepikojad on mustad, kommipaberid seisavad nädalate viisi samas kohas, seintel on pritsmed, postkastidel on tolm ning klaasidel püsivad ühed ja samad näpujäljed, siis jätab ikka kehva mulje küll, sest majas võivad elada väga korralikud inimesed. Enamasti ei pruugi majaelanikud oma õigusi puhtale ühisruumile isegi teada, sest postkasti laekuval arvel võib seista rida “hooldusteenus”, aga mida see tegelikult sisaldab, seda kirjas ei ole. Samuti näitab praktika, et kui hooldusfirma töökvaliteediga esineb probleeme, jäävad need sageli lahenduseta, sest firma ei hakka palkama uut inimest. Meie saame koristusfirma koheselt välja vahetada, kui töö kvaliteediga ei olda rahul.
Millist puhtust on majaelanikul õigus oodata?
Iga koristusfirma määrab igale oma majale objektijuhi. Hea objektijuht on nagu väärt perenaine, kes jälgib, et kõik oleks korras ja puhas ja kodus kõigil hea elada. Tema peab tagama, et maja oleks korras nii seest kui väljast, muru niidetud, hekid pügatud ja lilled kastetud. Kaks korda aastas tuleb teostada suurkoristus, sügisel lehtede koristus ja äraviimine ja kevadel lume alt välja sulanud mustuse eemaldamine. Igal ühistul on õigus küsida täpset infot oma teenusepakkujalt ning loobuda teenusest, kui see ei vasta ootustele. DTZ Kinnisvaraeksperdi puhul on halduri ülesanne vastavalt seadusandlusele koostöös ühistuga leida vajalike teenuste pakkujad läbi hangete, et klient võidaks kõige rohkem. Ta saab valida parima ekspertteenuse just siis, kui tal seda päriselt vaja on ega pea tasuma terve meeskonna ülalpidamiskulusid.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.